Brendiranje

Složenost poslova brendiranja je tako velika da postoji poseban smjer obrazovanja za zanimanje koje se zove Brand manager, odnosno na našem hrvatskom jeziku Voditelj brenda.

Pojam brend je jako teško prevesti jer on označava više razina imenovanja. Brend može biti i osoba, ail brend može biti i pojedini proizvod. Preporuka je da u proces brendiranja uključite što više osoba po mogućnosti što stručnijih. Brend nekog proizvoda može biti toliko jak među potrošačima da vrijedi više od cjelokupne materijalne imovine neke tvrtke, kao što je slučaj sa brendom Coca Cola koji vrijedi 70 milijardi dolara a sva materijalna imovina kompanije (zgrade, strojevi, prijevozna sredstva, ….) vrijede 60 milijardi dolara.

Stoga je posao brendiranja izuzetno važan jer pomoću brenda možete lakše manipulirati tržištem.

Primjer jednog toliko uobičajenog proizvoda koji nema brend:

Čaj od kamilice.

Bavite se proizvodnjom čaja od kamilice i imate izuzetno kvalitetan proizvod koji ima svoje kupce. Niste mu dali nikakav naziv jer ste smatrali da je to nepotrebno. Pa prodaje se ko “alva”. Pojavio se poremećaj na tržištu i tržište je preplavljeno kvalitetnim čajevima od kamilice. Prodaja Vam pada jer pada i cijena čaja. Jer je velika ponuda. Vi nemate brend svojeg čaja i spuštate cijenu. U tom trenutku zaboravite da ćete tu cijenu ikada  više moći vratiti na staru razinu. Gotovo je, zauvijek. Niste imali brend svojeg čaja od kamilice.

Ista situacija ali čaj se zove, recimo: Zlatni čaj.  Dolazi do poremećaja i vi morate spuštati cijenu. U tom trenutku uvodite NOVI BREND koji se zove Srebrni čaj. I prodajete ga po nižoj cijeni. Kad poremećaj prođe jednostavno gasite brend Srebrni čaj i vraćate se na Zlatni čaj. Naravno po cijeni po kojoj se nekad prodavao jer tome BRENDU cijena nikada nije pala. Iako je riječ o istom proizvodu.

Toliko jednostavan mehanizam ali ga niste iskoristili.

Kupci ne kupuju proizvod, kupci kupuju brend.


Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *